Conform art. 34 alin7, din Legea 53/2003 – Codului Muncii, fiecare angajator din Romania are obligatia de a infiinta un registru general de evidenta a salariatilor in format electronic.
Actul normativ care reglementeaza Registrul general de evidenta a salariatilor este H.G. nr. 905/2007.
In cele ce urmeaza, va vom reaminti termenele restranse de completare, modificare si transmitere in registru a elementelor raportului de munca:
Cel tarziu in ziua anterioara inceperii activitatii se transmit datele persoanelor are urmeaza sa se afle într-un raport de munca cu angajatorul in baza unui contract individual de munca;
Aceste date se completeaza in registru in ordinea angajarii, ele sunt: datele de identificare ale salariatilor, data incheiere /incepere, functia, tipul contractului, norma, durata, salariul de baza lunar brut.
Cu 1 zi anterioara, pentru modificarea:
- Functiei;
- Tipului contractului individual de munca;
- Duratei contractului individual de munca;
- Duratei timpului de lucru si repartizarea acestuia;
- Detasarii;
- Suspendarii.
In 3 zile lucratoare de la data aparitiei modificarii a:
- Datelor de identificare ale angajatorului;
- Datelor de identificare ale salariatului;
- Absentelor nemotivate.
In 20 zile lucratoare, pentru modificarea:
- Salariului de baza lunar brut, indemnizatiilor, sporurilor si adaosurilor.
In termen de 5 zile lucratoare:
- De la data transferului;
- De la data preluarii prin transfer.
Cel tarziu la data incetarii/la data luarii la cunostinta a evenimentului:
- Data si temeiul legal al incetarii contractului individual de munca.
Orice corectie a erorilor survenite in completarea registrului se face la data la care angajatorul a luat cunostinta de acestea.
Constituie contraventie si se santioneaza cu amenda netransmiterea datelor prevazute mai sus.
Raspunderea pentru corectitudinea datelor transmise in registru revine in exclusivitate angajatorului.