Sistemul OSS (One Stop Shop)

Începând cu data de 1 iulie 2021, sistemul OSS (One Stop Shop), supus regimului special de TVA, în conformitate cu prevederile Directivei TVA nr.112/2006 referitoare la implementarea ”pachetului TVA privind comerțul electronic” va deveni operațional, facilitând companiilor declararea electronică și plata taxei pe valoarea adăugată (TVA) aferentă anumitor categorii de bunuri și servicii B2C (Business-to-Consumer).

Astfel, conform comunicatului ANAF, începând cu 1 aprilie 2021, portalul oferă posibilitatea înregistrării electronice în sistem, opțional, oferind posibilitatea companiilor care optează pentru acest sistem, să nu se mai înregistreze și să declare tva în fiecare din statele membre UE în care datorează tva, și să beneficieze de servicii electronice pentru îndeplinirea acestor obligații prin intermediul Statului Membru de Identificare.

În scurt timp, ghidul elaborat în acest sens și publicat pe site-ul Comisiei Fiscale în limba engleză, va fi disponibil și în limba română.