Constatatri inspectie fiscala la o societate care are ca obiect de activitate „Fabricarea de instrumente și dispozitive pentru măsură, verificare, control, navigație”

S.C. X S.A. are ca obiect de activitate „Fabricarea de instrumente și dispozitive pentru măsură, verificare, control, navigație”, cod CAEN 2651.

Perioada verificată:

  • 01.01.2017 – 30.06.2022 pentru TVA,
  • 01.01.2017 – 31.12.2022 pentru impozit pe profit.

Principalele constatări ale organelor de inspecție fiscală au fost:

  • Societatea verificată nu a prezentat documente justificative privind modul de operare în evidența contabilă a rezultatelor inventarierilor generate ale patrimoniului, aferente perioadei verificate, respectiv cu privire la efectuarea de ajustări ale TVA dedusă inițial, aferentă minusurilor de inventar;
  • Societatea verificată a scos din gestiune/diminuat stocurile de produse finite, semifabricate, materii prime, produse aflate la terți și a diminuat producția în curs, prin diverse note contabile pentru care nu a prezentat dovezi din care să rezulte informații cu privire la felul/natura stocurilor diminuate, respectiv nu s-a justificat legalitatea înregistrărilor contabile și nu au fost prezentate documente din care să rezulte natura operațiunilor economice;
  • Societatea X S.A. a efectuat livrări intracomunitare de bunuri în sumă totală de x lei, neprezentând în acest sens documente/dovezi care să probeze faptul că bunurile au fost transportate de pe teritoriul României și au fost recepționate în țara de destinație din Uniunea Europeană;
  • La data de 31.12.2020, societatea verificată a înregistrat suma de x lei, reprezentând profitul nerepartizat sau pierderea neacoperită aferentă anului 2017, fără a prezenta documente și informații cu privire la componența acestei sume și nici motivele pentru care suma respectivă nu a fost cuprinsă în declarația rectificativă cod 101 privind impozitul pe profit aferent anului 2017, depusă în anul 2023;
  • Societatea verificată a înregistrat în evidența contabilă, prin diverse note contabile, stornări de venituri, pentru care nu au fost prezentate documente și informații cu privire la componența sumelor în cauză și nici motivele pentru care au fost făcute;
  • Societatea verificată a înregistrat la data de 30.06.2020 cheltuieli în sumă de x lei, cu explicația „reglare amortizare conform Raport de evaluare la 31.12.2019”, fără a fi justificată faptic și legal deductibilitatea acestor cheltuieli la calculul impozitului pe profit, respectiv fără a fi prezentate documentele justificative care au stat la baza acestei înregistrări.

În concluzie, au fost stabilite obligații fiscale suplimentare în sumă totală de x lei, din care:

  • TVA x lei;
  • Impozit pe profit x lei.

De asemenea, a fost diminuată pierderea fiscală cu suma de x lei.

Sursa: ANAF