Constatările în urma inspecției fiscale efectuate la întreprindere individuală

Întreprindere individuală X are ca obiect de activitate „Comerț cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse nealimentare”, cod CAEN 4718.
Perioada verificată a fost:

  • 01.01.2018 – 31.12.2022, Impozit pe veniturile din activități independente;
  • 01.01.2019 – 30.09.2023, Taxa pe valoarea adăugată.

Principalele constatări ale organelor de inspecție fiscală au fost:
În perioada 2018 – 2021, Î.I. X a efectuat achiziții de mărfuri în valoare totală de x lei de la societatea furnizoare Y S.R.L.
În același interval de timp (2018 – 2021), în evidența contabilă a operatorului economic au fost înregistrate achiziții de mărfuri de la societatea Y S.R.L. în valoare totală de x lei pe numele persoanei fizice X.
Din analiza informațiilor comunicate de societatea Y S.R.L. cu privire la persoana fizică s-a constatat că, în același interval de timp, au fost efectuate achiziții atât pe numele Întreprinderii Individuale X, cât și pe numele persoanei fizice X, facturile emise de societatea Y S.R.L. către persoana fizică și operatorul economic verificat având numere de înregistrare consecutive, ceea ce indică faptul că achizițiile de mărfuri au avut loc în același moment.
În ceea ce privește achizițiile de bunuri efectuate de persoana fizică pe baza facturilor emise de societatea sus menționată, cu ocazia controlului au fost constatate următoarele aspecte:

  • Valoarea facturilor, în majoritatea cazurilor, este foarte mare raportat la valoarea unor facturi de achiziție a unor bunuri destinate consumului unei familii;
  • Achizițiile de mărfuri sunt efectuate cu o frecvență ridicată.

Având în vedere cele prezentate mai sus, organul fiscal a stabilit suplimentar taxa pe valoarea adăugată pentru aceste tranzacții în sumă totală de x lei, precum și impozitul pe venit în sumă totală de x lei.

Sursa: ANAF