Gestionarea deșeurilor

Conform Legii 211/2011 privind regimul deseurilor, toate societatile comerciale indiferent de domeniul de activitate, producatorii de deseuri persoane juridice, comerciantii, precum si operatorii economici autorizati din punct de vedere al protectiei mediului pentru efectuarea operatiunilor de colectare si transport deseuri au obligatia de a desemna din cadrul societatii o persoana (salariat) sau de a delega aceasta obligatie unei terte persoane cu conditia ca aceste persoane sa aiba un curs de specialitate efectuat.

Din definitiile din anexa nr. 1 la Legea 211/2011 rezulta ca producatorul de deseuri este orice persoana ale carei activitati genereaza deseuri (pct. 17 din anexa nr. 1) definite ca orice substanta sau obiect pe care detinatorul/producatorul il arunca ori are intentia sau obligatia sa il arunce (pct. 9 din anexa nr. 1 la lege).

Una din obligatiile producatorilor/detinatorilor de deseuri este de a incadra fiecare tip de deseu generat din propria activitate in lista deseurilor aprobata prin hotarare a Guvernului (art. 8 alin. 1 din lege). Astfel, in anexa nr. 2 la H.G. nr. 856/2002 privind evidenta gestiunii deseurilor si pentru aprobarea listei cuprinzand deseurile, inclusiv deseurile periculoase sunt prevazute ca deseuri din comert, industrie, institutii si: hartia si cartonul (cod 200101), sticla (cod 200102), materialele plastice (cod 200139) etc.

Chiar daca aceste prevederi se aplica inca din anul 2011, in ultimul an controalele celor de la Garda de Mediu s-au intetit iar societatile care nu indeplinesc obligatiile prevazute de prezenta lege sunt amendate cu amenda de la de la 15.000 lei la 30.000 lei conform art. 61 alin. (1) lit. b) din legea sus mentionata.
In concluzie, toti operatorii economici inclusiv cei care au ca obiect de activitate consultanta, trebuie sa-si desemneze o persoana responsabila cu gestionarea deseurilor intrucat si acestia genereaza deseuri potrivit definitiilor din lege.

Lasă un răspuns