Contabilitate primara

Tot ce tine de notiunea de contabilitate primara se refera la intocmirea documentelor contabile urmatoare care stau la baza inregistrarii in tranzactiilor economice: contabilitatea registrului de casa; contabilitatea notelor de intrare-receptie (nir-uri); intocmirea deconturilor de cheltuieli; intocmirea facturilor care trebuie emise de catre client (facturare); intocmirea de dispozitii de plata/incasare catre casierie;  completarea de chitante, cecuri, ordine de plata, foi de varsamant;  intocmirea de state de plata, pontaje;

Rolul documentelor contabile este de inregistrare cronologica si sistematica a operatiunilor efectuate. Documentele justificative sunt reflectate in contabilitate (imagine sintetica a operatiunilor), iar toate inregistrarile din contabilitate trebuie sa aiba la baza un document justificativ.

Baza legala privind organizarea si conducerea evidentei contabile este formata in principal din:

Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 48 din 14.01.2005, cu modificarile si completarile ulterioare;

Ordinul Ministrului Finantelor Publice 94 / 2001 pentru aprobarea Reglementarilor contabile armonizate cu Directiva a IV-a Comunitatii Economice Europene si cu Standardele Internationale de Contabilitate, publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 85 din 20.02.2001, cu modificarile si completarile ulterioare;
Ordinul Ministrului Finantelor Publice 306 / 2002 pentru aplicarea Reglementarilor contabile simplificate, armonizate cu directivele europene, publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 279 din 25.04.2002, cu modificarile si completarile ulterioare.

Obligatia de a organiza si conduce contabilitatea revine, potrivit legii, si subunitatilor fara personalitate juridica cu sediul in strainatate, care apartin de persoane juridice, cu sediul sau domiciliul in Romania, cit si subunitatilor cu sediul in Romania care apartin unor persoane juridice sau fizice cu sediul sau domiciliul in strainatate.

Lasă un răspuns